x

Efter regn kommer solsken

Hola från Los Boliches!

empty image

Nu är vi framme i Spanien. Flygresan med Ryanair gick bra! 🙂 M fick lite panik i början men lugnade sig när vi förklarade var alla ljud kom från och varför det kändes som att man ”åkte ned” ibland, att det är precis som det ska vara liksom. Hon är ju i den åldern nu då hon börjat intressera sig för nyheter och har därmed fått koll på att flygolyckor faktiskt KAN ske. Jag har själv alltid varit flygrädd men att lugna barnen i deras oro blev verkligen som terapi för mig.

Hur som helst, låt oss backa bandet lite. Resdagen började tidigt med att jag åkte till frissan för att göra mig lite semesterfin. Min grymma frisör Gina som jag har gått till de senaste gångerna med lyckat resultat visade sig tråkigt nog ha flyttat till Norrköping när jag ringde för att boka tid, fick därför testa en annan på samma salong och eftersom jag inte önskade mig någon stor förändring utan endast en uppfräschning av balayagen tänkte jag att det nog skulle gå bra. Väl där visade jag nedan bild, faktiskt samma som jag visade Gina första gången vi sågs så att hon skulle förstå min vision. Sa att jag trivs med mitt hår som det är men att jag ville fylla på med lite ny bottenfärg, ljusa slingor i längderna samt nyansera för att få bort lite av det varma och åter få den där fina rågiga och lite lyxiga tonen som jag älskar. Hon förstod precis och verkade väldigt självsäker.

3.5 timmar och 1450 kr senare…

desktop2

”Är du nöjd?”, frågade frisören varpå jag fick ur mig ett osäkert ”ehhh, jag vet faktiskt inte!” och eftersom jag hade ett plan att passa gick jag bara därifrån, med en klump i magen. 😭😭😭

Jag är verkligen inte den som brukar klaga men väl i Spanien ringde jag salongen och sa som det var. De bad om att få återkomma och senare på kvällen ringde chefen själv och sa att det hela var lite komplicerat eftersom de har 1 veckas-garanti men att vi kunde mötas halvvägs genom att jag kunde få halva priset för en ny behandling när jag kommer hem. Då blev jag faktiskt lite irriterad med tanke på priset jag redan betalat och berättade allt återigen, då förstod hon och sa att det är klart att de ska hjälpa mig. Bra, men med sönderblonderade längder och orange botten känner jag att skadan redan är skedd.

thumbnail_fullsizerender-8

C köper tågbiljett Hyllie-Kastrup.

thumbnail_fullsizerender-9

Vår hundra år gamla resväska skulle inte bli svår att hitta på rullbandet, haha. Den hade nämligen blingats av barnen. Diverse klistermärken på ena sidan och Mayia och Cornelis skrivet stort i svart tusch på andra. Vi har lovat varandra att detta var sista gången vi reste med denna väska.

thumbnail_fullsizerender-4

Ready for take off!

thumbnail_img_4049

Kvällen var sen så vi bestämde oss för att ta en taxi från flygplatsen och snart stod vi utanför vår dörr. Pirr, pirr!

desktopthumbnail_fullsizerender-11thumbnail_img_4119

Första dagen åt vi frukost på strandpromenaden, ca 18 grader så kunde sitta i jeans och t-shirt/tröja utan att frysa. Havet, palmerna, alla fina blåvita hus… Så skönt att vara här! 🙂

Efter några dagar känns det som att vi börjar installera oss så nu ska vi åka och hyra en bil för att kunna ge oss ut på mer ordentliga utflykter. Mysiga marknader, vackra utsiktsplatser, Mijas Pueblo, Malagas juleljus… Alla tips uppskattas!

Följ mig gärna på instagram för fler uppdateringar —–> https://www.instagram.com/stinalee.se/

7 comments

1. Men så härligt det ser ut, Njut nu av en semester tillsammans!
    …och tänk inte på håret, alltid tråkigt när det blir så men man ska stå på sig, de får faktiskt fixa det, har själv varit i samma situation och fick en ny tid för att de skulle göra om (y)

2. Men fy vilken usel frisör!! Ser ut som en dålig hemmafärgning. Det där måste de fixa, blir förbannad!!

3. Men vad tråkigt, dyrt och inte alls som du ville ha =(

Hur bokade ni boende? Letar lite åt mina föräldrar som vill långbo på Teneriffa nästa vinter… tycker det är svårt, vill inte bara ta vilken förmedling sin helst.
    Hoppas ni får det super skönt! Lätt regn, 1 plusgrad och lite blåst är ju inget att sakna liksom 😉

4. Bra att du stod på dig!! Larvigaste jag hört att du ska betala halva priset. Försök nu att koppla bort frillan och ha en mysig resa. Kram ☺️

5. Åh! Precis så blev jag för ungefär ett år sen, hade liknande bild med mig som dig, och såg precis ut så efteråt! Jag fick en tid dagen efter och såg ÄNNU värre ut efter den gången, Pippi Långstrump deluxe… mitt hår hade tydligen pigment som drog åt sig det oranga i färgen (konstigt att jag i alla år innan har kunnat färga och bleka håret) Efter andra gången fick jag med mig ett silverschampo för det kunde få bort det oranga, jo men tack! Ingen annan frisör ville röra håret på flera månader eftersom det var så sönderblekt 🙁 så stå på dig och kolla att som verkligen löser det efter en andra gång, är dom inte 100 på att det blir klockrent kanske det finns andra färgalternativ som blir bättre (jag tycker du är fin i den färgen med men förstår man blir ledsen när det inte blir som man tänkt)